Zariadenie tvorí desať čiernych korálok a kríž, ktorý slúži na ukladanie dát. Smart ruženec možno nosiť ako náramok a je pripojený k mobilnému zariadeniu. Aktivuje sa urobením znamenia kríža. Používateľ si potom vyberie, či sa chce pomodliť štandardný ruženec, predĺženú verziu alebo niektorý z tematických ružencov, ktoré sa v priebehu roka aktualizujú. Zariadenie mu ukazuje progres počas každej modlitby a ukladá údaje o každom dokončenom ruženci.

Vatikán vyhlásil, že zariadenie je primárne určené na učenie, „ako sa správne modliť ruženec za mier vo svete“. Súvisiaca aplikácia má aj personalizovaný náboženský obsah a k jej sekundárnym funkciám patrí tiež sledovanie zdravotného stavu pomocou náramku. Na predaj je za 99 eur.

/data/MediaLibrary/articles/16057/vatikan.jpgzdroj: Vaticannews.va

Technologický pokrok

Hoci väčšine ľudí sa Vatikán veľmi nespája s technologickým pokrokom, opak je pravdou. Prvú aplikáciu pre iPhony spustil cirkevný štát už v roku 2008. Pápež František je fanúšikom sociálnych sietí a pred tromi rokmi spustil vlastný instagramový účet. Na komunikáciu používa Vatikán aplikáciu Telegram a vo viacerých štátoch cirkev umožňuje veriacim prispievať „do zvončeka“ bezhotovostne – platobnými kartami. Menej viditeľným technologickým úsilím je dlhodobá rozsiahla digitalizácia umeleckých diel. Napríklad Sixtínsku kaplnku fotografovali 65 nocí a výsledkom bolo 270 000 záberov, ktoré zachytávajú každý centimeter.