Má to byť obchod roka v oblasti trhu luxusných značiek, aktuálna situácia však odkladá prevzatie amerického šperkárskeho domu Tiffany francúzskym koncernom LVMH. Obchod v dohodnutej výške viac ako 16 miliárd dolárov sa zrejme oneskorí o ďalšie tri mesiace, informovala o tom agentúra Reuters.

Podľa dohodnutých podmienok malo k prvotnému uzavretiu obchodu dôjsť už 24. augusta, ale je zrejmé, že tento termín sa nestihne skôr než o tri mesiace, keďže to je najneskorší možný termín na uzavretie dohody o prevzatí.

Nateraz aktuálny vývoj nechceli obe strany komentovať. Analytici trhu naznačovali aj možné opätovné prehodnocovania dohodnutej ponuky, keďže medzičasom globálne trhy zasiahla pandémia nového koronavírusu a značne ovplyvnila dopyt a predaje aj luxusných značiek.

Cieľom koncernu LVMH, ktorý je aj majiteľom značky Louis Vuitton, bolo presadiť sa viac na americkom trhu, ktorý poskytuje najväčší potenciál práve cez etablovanú značku, akou je Tiffany.

Preto francúzsky koncern LVMH môže akvizíciou Tiffany získať pomerne dosť a toho si je aj vedomý, a preto sa zrejme nové rokovania o cene za transakciu nezrealizujú.

Pozícia na trhu s klenotmi v Amerike, najmä so svadobnými klenotmi a diamantmi, zabezpečí kupcovi veľký trh, zázemie a dopyt.

Americkí zákazníci sa v tomto smere považujú za najbonitnejšiu klientelu. Práve oblasť klenotov patrila minulý rok k najziskovejším na trhu s luxusom s potenciálom rastu, uviedla poradenská spoločnosť Bain.

Dohoda medzi LVMH a Tiffany musí ešte následne získať regulačné schválenia, ktoré si vyžaduje, a to najmä od Európskej únie.