V rokoch 2004 a 2005 vyrobila ikonická talianska automobilka 50 kusov športiaka MC12. Na ten teraz úzko nadväzuje novinkou MC20. Auto má konkurovať typom ako Ferrari F8 Tributo, McLaren 720S či Lamborghini Huracán. Poháňa ho motor Neptuno, ktorý si automobilka vyvinula sama. Má šesť valcov usporiadaných do V a jeho výkon je 630 koní. Množstvo elektronických vychytávok sa stará o optimálny výkon v každom režime a tiež o obmedzenie hlučnosti pri nízkych otáčkach, aby majiteľ nerušil susedov. Motor je spojený s osemstupňovou prevodovkou. Rôzne nastavenia režimu jazdy (šport, GT, mokrý povrch atď.) upravujú reakciu motora, podvozka i riadenia.

Vďaka konštrukcii z uhlíkových vlákien má MC20 hmotnosť porovnateľnú s autom nižšej strednej triedy ako napríklad Ford Focus. Vysoký výkon a nízka hmotnosť sa podpísali na tom, že nové Maserati zrýchli z nuly na stovku za menej ako 2,9 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je 325 km/h.

Trinásť noviniek

MC20 má ísť do predaja na budúci rok a cena sa bude začínať od 200 000 eur. Je to prvé z trinástich nových typov, ktoré Maserati plánuje uviesť na trh v priebehu nasledujúcich troch rokov. Medzi chystanými novinkami majú byť aj elektrické vozidlá. Ide o súčasť stratégie materskej spoločnosti Fiat Chrysler Automobiles, ktorá chce oživiť svoj podiel medzi prémiovými vozidlami.

/data/MediaLibrary/articles/18068/maserati-1.jpgZdroj: Maserati

/data/MediaLibrary/articles/18068/maserati-2.jpgZdroj: Maserati

/data/MediaLibrary/articles/18068/maserati-3.jpgZdroj: Maserati

/data/MediaLibrary/articles/18068/maserati-4.jpgZdroj: Maserati

/data/MediaLibrary/articles/18068/maserati-5.jpgZdroj: Maserati