Rôzne verzie vrátane tej poslednej majú svoje vlastné čísla, všetky sa však predávajú pod jednotným názvom model 911. Zaujímavé je, že toto označenie vzniklo vlastne vďaka Peugeotu. Prvých 82 áut totiž postavili ako Porsche 901. Lenže proti tomu protestoval Peugeot, ktorý mal vo Francúzsku registrované označenie modelov áut pomocou trojčíslia s nulou v strede. Porsche tak zmenilo svoje číslovanie na 911, ktoré sa používa dodnes.

/data/MediaLibrary/articles/14469/porsche-3.jpgzdroj: Porsche

Okrem čísla sa veľmi nezmenili ani tvary auta. Porsche je v tomto konzervatívne a každú 911-ku poznáte na prvý pohľad. Automobilka ide v tomto smere cestou pozvoľnej evolúcie a jednotlivé generácie sa navonok líšia iba v detailoch. Novinka je o niečo väčšia a ťažšia ako predchodca, no výkony má napriek tomu o niečo lepšie. Čas zrýchlenia z nuly na stovku sa podarilo skresať o pár desatín a vtesnať pod štyri sekundy. Maximálna rýchlosť je 305 km/h.

Myslia na ekológiu

Práve technika je to, čo ide pri každej novej generácii míľovými krokmi dopredu. Porsche sa napríklad snaží mať aspoň kúsok ekologického svedomia a model 992 bude majiteľom hovoriť, ako veľmi ich auto poškodzuje planétu – a umožní im zaplatiť odpustky.

/data/MediaLibrary/articles/14469/porsche-4.jpgzdroj: Porsche

Cena nového auta sa začína od 105 000 eur. Nový systém v aute bude počítať, koľko emisií CO2 počas jazdy vyprodukovalo. Majiteľom potom ponúkne na výber viaceré ekologické projekty po celom svete, na ktoré by mohli prispieť. Vyráta presnú sumu na vysadenie nových stromčekov, ktorá vyváži vyprodukované emisie. Napríklad pri najazdení 8 000 km ročne a pri 206 gramoch CO2 na jeden kilometer je táto suma 30 eur. Pri najazdení 16 000 km je to 60 eur ročne. Pri 24 000 km ročne auto vyprodukuje šesť ton škodlivých emisií a majiteľ to môže vyvážiť zaplatením sumy 90 eur na projekt podľa vlastného uváženia. Na výber mu ponúkajú projekty zamerané na biodiverzitu, vodnú a solárnu energiu či na ochranu lesov.

Samozrejmosťou vo výbave sú aj viaceré ďalšie aplikácie, napríklad nový plánovač cesty s prehľadom vychytených reštaurácií, hotelov a turistických zaujímavostí. Pod kapotou má trojlitrový šesťvalec s výkonom 450 koní, čo je o 30 viac ako pri predošlej verzii. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pre tradicionalistov bude k dispozícii aj manuálne radenie – ale až pri ďalších verziách v priebehu budúceho roka.

/data/MediaLibrary/articles/14469/porsche-5.jpgzdroj: Porsche