Zaskočilo to aj samotného výkonného riaditeľa firmy. „Boli sme prekvapení,“ priznáva Stephan Winkelmann. Talianska automobilka, ktorú vlastní Volkswagen, predala v roku 2020 celosvetovo 7 430 vozidiel. Čo sa počtu týka, je to jej druhý najlepší výsledok. Prekonal ho iba rok 2019, keď Lamborghini predalo 8 250 áut. Finančne však dosiahla firma svoj najlepší výsledok. Predala totiž viac áut, ktoré boli špeciálne upravené na zákazku a tým pádom boli drahšie. Presný zisk firma neuviedla, tržby však dosiahli 1,6 miliardy eur. 

Čína ide hore

Vysoký dopyt bol najmä v Číne. Očakáva sa, že tá sa tento rok stane druhým najväčším trhom pre Lamborghini a nahradí na tejto priečke Nemecko. Najväčším odberateľom ostane USA, kde sa vlani predalo 2 224 áut talianskej značky. Bohatí čínski zákazníci si kupujú najmä luxusné SUV od firiem Rolls-Royce, Bentley či Lamborghini. V tomto segmente prišli Taliani v roku 2018 s novinkou Urus, ktorá sa stala veľmi úspešnou. V júli 2020 oslavovali vyrobenie kusa s poradovým číslom 10 000. Vlani tvoril Urus až 59 percent celkových predajov Lamborghini. „Urus nám dáva pokoj v duši vo význame návratnosti investícií aj ziskov. A zisky nám dávajú dôveru znovu investovať v budúcnosti,“ povedal Stephan Winkelmann. Firma mala osobitne silné zisky zo svojho oddelenia modelov limitovaných špeciálnych sérií. „Objednávky zákazníkov nám už pokrývajú deväť mesiacov tohto roku, takže sa na rok 2021 pozeráme celkom pozitívne,“ dodal Winkelmann. Vyjadril sa aj k špekuláciám, že Volkswagen chce Lamborghini predať. Spojenie s Volkswagen Group označil ako perfektnú zhodu pre Lamborghini.

Najväčšou výzvou do budúcnosti je pre automobilku sprísňovanie emisií vo svete a prechod na elektrické vozidlá. Na elektrický pohon sa čoraz viac sústreďuje aj samotný Volkswagen. Lamborghini zatiaľ neohlásilo žiadne elektrické športové autá, ale to sa môže zmeniť už v apríli.