Podľa najnovšej analýzy mediálnej spoločnosti Zenith dosiahol vlani reklamný trh v USA zhruba 230 miliárd dolárov. V posledných rokoch je značná transformácia tohto odvetvia a čoraz väčšiu časť týchto výdavkov tvorí digitálna reklama. Podľa predpovedí spoločností PwC a IAB prekonali výdavky na digitálnu reklamu po prvýkrát tradičné kanály a dosiahli hranicu 100 miliárd dolárov. Celkový rast výdavkov na reklamu by mal tento rok dosiahnuť v USA päť percent. Americký reklamný trh je približne 2,5-krát väčší, ako dosiahol najbližší konkurent, ktorým je Čína s 87 miliardami. Prvú trojku dopĺňa ešte Japonsko so 43 miliardami dolárov. Najväčší reklamný trh v Európe má Veľká Británia s 27 miliardami dolárov a v tesnom závese Nemecko s 25 miliardami dolárov. Reklama vo zvyšných krajinách v prvej desiatke nedosahuje hodnotu ani 20 miliárd dolárov. Kombinované výdavky na reklamu vo svete sa minulý rok vyšplhali nad pol bilióna dolárov a tento rok by mali rásť 4,7-percentným tempom.

Graf 1: Reklamný trh v top 10 krajinách v roku 2018 (v mld. $)

/data/MediaLibrary/articles/16047/graaaf1.pngZdroj: Zenith/fipp.com