Cieľom je získať aspoň sumu päť miliárd libier vrátane dlhu, v ktorú britský výrobca automobilov verí. Hoci stále ide o prvotnú informáciu z blízkych kruhov, svetové médiá to považujú za logický krok.

Logické kroky

Najmä potom, čo značka v ostatných mesiacoch oznámila vstup na realitný trh či rozšírenie portfólia modelov o elektromobily a v roku 2014 vymenila vedenie. Súčasné plody, ktoré tieto zmeny prinášajú, by kuvajtskí majitelia a ostatní investori, samozrejme, najradšej previedli na hotovosť a verejný úpis akcií je preto zrejmým vývinom. Dokonca by značka rada nasledovala v dosahovaní hodnoty Ferrari.

S plánovaným spustením výroby športových úžitkových vozidiel v roku 2019 by cena akcií mohla výraznejšie vzrásť. A platí to aj o odvrátenej stránke značky, ktorá totiž zápasí s trvajúcim poklesom predaja. Od roku 2007 sa prepadol o polovicu a potrebuje preto impulz na opätovné naštartovanie obchodov a uvedenia nových modelov. Zatiaľ čo nové modely, akým je vlajková loď DB11, sa predávajú dobre, modely špeciálnej edície vytvárajú čoraz vyššiu potrebu hotovosti a druhá továreň, ktorá by mohla viac ako zdvojnásobiť počet vyrábaných áut, sa otvorí až v roku 2019. Nateraz sú však reálnejšie odhady nižšie a do roku 2020 sa počíta so zhruba šesťdesiatpercentným nárastom počtu vyrábaných vozidiel.

Elektrické plány

Karty, či už k úpisu dôjde, alebo nie, by mohol zamiešať elektromobil tejto luxusnej značky. Aktuálne na ňom spoločnosť pracuje v kooperácii s čínskou techno-firmou LeEco a dúfa, že výsledkom bude prvý elektromobil. Na cesty by sa mal dostať podobne v tomto roku, ako hovorili prvé odhady. Vstup Astonu Martin na pomerne nový trh je logickým ťahom, ako držať krok s čoraz modernejšími luxusnými značkami ako Porsche či Tesla, ktoré už majú alebo vyvíjajú vlastné elektromobily, čo úpisu rovnako nahrá.

/data/MediaLibrary/articles/12763/profimedia-0274653985.jpg

Predaj akcií Astonu Martin by zároveň potvrdil, že investori naďalej majú záujem o tradičné britské spoločnosti bez ohľadu na fakt, že krajina stojí pred vystúpením z Európskej únie. Dlhopisy automobilky Aston Martin vzrástli o 0,22 pence na 105,86 pence, čo je najviac od konca novembra minulého roku potom, čo agentúra Bloomberg oznámila možné plány s predajom akcií. A to aj napriek tomu, že automobilka zatiaľ podobné špekulácie odmieta a oficiálne nič nepotvrdila.

Nové trhy zvyšujú záujem

Predajom akcií by sa mohlo dariť aj ostatným divíziám spoločnosti. Na základe toho, aké ambície a sumu by mohol predaj akcií dosiahnuť, sa počíta tiež s tým, že prosperovať by mohla aj realitná odnož značky či predaj luxusného tovaru. Nedávno sa totiž značka rozhodla posunúť sa celkom iným smerom a po prvý raz zacielila na realitný trh s prestížnymi nehnuteľnosťami.

V spolupráci s developerom G & G Business Development zamieril Aston Martin na luxusné bývanie v Miami a predstavil plány na 66-podlažnú budovu s apartmánmi. Projekt prestížnej značky by sa mal dokončiť v roku 2021 a okrem jedinečného dizajnu bude ponúkať 391 kondomínií vrátane siedmich penthousov a duplex penthousov. Všetky s vlastnými bazénmi. Ceny sa podľa prvých odhadov budú pohybovať od 600-tisíc do 50-miliónov a budú lákať najmä bohatú klientelu zo sveta. „Aston Martin je na rastovej vlne naprieč Spojenými štátmi,“ povedal šéf marketingu Simon Sproule na úvodnom ceremoniáli. Bytový projekt „tvorí dôležitú súčasť tohto príbehu o raste našej túžby priniesť našu značku novému publiku na celom svete“.

Rezidencie Astonu Martin v Miami podobne ako iné aktivity a projekty značky v jachtách, kabelkách či v detských kočíkoch predstavujú značný príjem. Zároveň sa takto rozširuje povedomie značky, ako aj klientska báza naprieč celým svetom. A to majú budúci investori radi.