Firma so 47-ročnou históriou, sídliaca v kalifornskom San Francisku, dosiahla za tri mesiace končiace sa 30. apríla pokles predaja v prevádzkach otvorených aspoň jeden rok o päť percent, pričom trh očakával len 2,6-percentný pokles. V samotnom apríli sa magnitúda poklesu vyšplhala až na sedem percent. Gap, pod ktorú patria aj značky Old Navy a Banana Republic, sa v ostatnom čase borí s neschopnosťou vytvoriť zaujímavé módne kolekcie, ktoré by vystihli vkus zákazníkov, na rozdiel od H & M, Forever 21 či Zary. Navyše konkurencia je spravidla aj cenovo lacnejšia. Mínusom je tiež rastúci objem online nakupovania, čo znižuje priestor na „spontánne“ nákupy v drahších kamenných obchodoch.

Skutočnosť, že Gap a Banana Republic boli problematické, bol známe už dávno, no ostatné čísla ukázali, že aj lacnejšia Old Navy, doteraz pilier Gapu, začína naberať vodu a zákazníci sa od nej začínajú odkláňať. Potvrdzujú to aj samotné štatistiky predaja v predajniach otvorených aspoň jeden rok, ktorý za ostatné dva štvrťroky klesol o 6 percent. Rovnaký ukazovateľ u Gapu klesol o tri percentá a v prípade Banana Republic o 11 percent napriek tomu, že zmena dizajnu produktov bola nasmerovaná najmä na dve posledné menované značky.

Firma preto ponúkla len slabý výhľad zisku za prvý kvartál, ktorý sa mal pohyboval medzi 31 a 32 centmi na akciu, čo je o vyše 40 percent menej ako za rovnaké obdobie minulého roka. Konsenzus analytikov sa pritom pohyboval na úrovni 44 centov.

Vzhľadom na to, že stratégia obratu sa stále nenapĺňa, firma bude musieť pristúpiť k ďalšej reštrukturalizácii svojho biznisu, čo sa týka počtu prevádzok. Už v júni minulého roka avizovala, že zatvorí zhruba tretinu z vyše 670 predajní značky Gap. Minulý týždeň zároveň naznačila, že zvažuje podobné kroky v prípade Banana Republic a Old Navy.