Mercedes ukázal najdrahšie SUV na svete. Model G650 Maybach Landaulet má podľa niektorých zdrojov stáť až pol milióna dolárov (470-tisíc eur). Vychádza z triedy G, ktorá sa vyrába od roku 1979, a aj najnovšia verzia má typickú hranatú karosériu.

Predné sedadlá sú zakryté pevnou strechou, zadný pár zakrýva posuvná strecha, ktorá sa ovláda stlačením jedného tlačidla. Rovnako možno predný a zadný priestor oddeliť posuvnou priehľadnou stenou; stlačením ďalšieho tlačidla sklo stmavne a oba priestory budú úplne oddelené. Samozrejmosťou sú masážne sedadlá, posuvné opierky, termodržiaky na nápoje a displeje s uhlopriečkou 25 cm.

Auto má dvanásťvalcový motor s objemom 6 litrov a dvomi turbami. Jeho výkon je 463 kW, čiže 630 koní. Svetlá výška je 45 cm, a tak nastupovanie uľahčujú elektricky výsuvné stúpačky.

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet vyrobia v prísne limitovanej sérii 99 vozidiel. Svojou cenou tromfne Bentley Bentayga, ktorý sa na trhu objavil vlani a s cenou 229 000 dolárov je momentálne najdrahším sériovým SUV.

/data/MediaLibrary/articles/11177/mercdedes-g.jpgZdroj: Mercedes-Benz

Nadupané superšportiaky

Kráľ medzi terénnymi autami je teda v Ženeve jasný, medzi superšportiakmi je však konkurencia omnoho väčšia. Vo Švajčiarsku sa predstavili všetky značky, ktoré v tejto prestížnej kategórii niečo znamenajú.

Aston Martin uviedol svoj model Valkyrie, doteraz známy pod pracovným názvom RB 001. Je to v podstate formula 1 určená na bežné cesty a ide o prvý výsledok spolupráce britskej automobilky so spoločnosťou Red Bull. Pomenovali ho po valkýrach, ktoré v severskej mytológii vodili padlých bojovníkov do Valhally.

/data/MediaLibrary/articles/11177/aston-martin-rb-0011.jpgZdroj: Aston Martin

McLaren sa pri svojej novinke 720S sústredil na čo najmenší odpor vzduchu. Aerodynamická účinnosť tohto vozidla je oproti predchádzajúcemu modelu 650S viac ako dvojnásobná. Všimnite si napríklad predné svetlá, ktoré vyzerajú veľké a dominantné. V skutočnosti ide len o tenké LED pásiky a to, čo vyzerá ako veľké reflektory, sú v skutočnosti umne zamaskované vstupy vzduchu.

/data/MediaLibrary/articles/11177/mclaren-720s.jpgZdroj: McLaren

Model 720S poháňa štvorlitrový osemvalec, s ktorým dosahuje maximálnu rýchlosť 341 km/h. Z nuly na stovku zrýchli za 2,9 s, opačne, zo stovky na nulu zabrzdí za ešte kratší čas – 2,8 s.

Talianski pretekári

Samozrejme, aká by to bola Ženeva bez Ferrari. Slávna talianska stajňa tento rok uviedla napríklad model 812 Superfast. Jeho meno je typické pre celú značku, ale v tomto prípade zdôrazňuje, že ide aktuálne o najrýchlejšie sériové Ferrari. Jeho rýchlosť presahuje 340 km/h a stará sa o to dvanásťvalcový motor s objemom 6,5 litra. Jeho výkon je 588 kW (789 koní). Z nuly na 100 km/h zrýchli za 2,9 s.

/data/MediaLibrary/articles/11177/ferrari-812-superfast.jpgZdroj: Ferrari

Lamborghini predviedlo Huracán Performante, ktoré na prvý pohľad vyzerá ako bežný Huracán. Líši sa odľahčenou konštrukciou a výkonnejším motorom, čo z modelu robí naozaj rýchle auto. Jeho desaťvalcový motor s objemom 5,2 litra má výkon 640 koní, t. j. o 30 viac, ako má Huracán. Rýchlosť je takmer 325 km/h.

/data/MediaLibrary/articles/11177/lamborghini-huracan-performante.jpgZdroj: Lamborghini

„Bežné“ novinky

Kým superšportiaky môže väčšina bežných smrteľníkov ticho obdivovať, Ženeva je tiež miestom, kde sa predstavujú očakávané novinky aj pre bežných smrteľníkov. V segmente SUV sa čaká súboj japonských gigantov. Nissan ukázal Qashqai s faceliftingom, jeho priamym súperom na trhu bude úplne nové Mitsubishi Eclipse Cross.

Tesno bude aj v kategórii malých áut, kde sa stretnú nové verzie Fordu Fiesta, Nissanu Micra, Seatu Ibiza či VW Polo. Volkswagen ukázal aj úplne nové kupé Arteon, ktoré nahradí Passat CC a stane sa vlajkovou loďou automobilky.