Rastúcu kúpnu silu predstavujú najmä mladí čínski spotrebitelia, ktorých minuloročné výdavky na luxusné veci dosiahli v priemere šesťtisíc dolárov. Z dôvodu pandémie koronavírusu sa však aj segment luxusných tovarov ocitol v neľahkej situácii. Zníženie mobility, zatvorené obchody, zmena preferencií a nákupných zvyklostí spotrebiteľov, ako aj nižšie spotrebiteľské výdavky tvrdo zasiahli aj najväčších hráčov v oblasti luxusu. Odhaduje sa, že až 80 percent z nich hrozia rôzne finančné ťažkosti, čo by však mohlo zmierniť postupné otváranie ekonomík vo svete, ktoré by malo stimulovať dopyt.

Celkovo sa však odhaduje, že v prvom kvartáli sa svetový trh s luxusným tovarom prepadol o 25 až 30 percent a vývoj celoročných tržieb tiež nevyzerá ružovo. Optimistický scenár počíta s poklesom trhu o 15 až 18 percent za predpokladu rýchleho oživenia dopytu v druhom a treťom kvartáli. Zlatá stredná cesta počíta s poklesom trhu o 22 až 25 percent. Najpesimistickejší scenár počíta so strmým poklesom o 30 až 35 percent, pokiaľ by dopyt zostal dlhodobejšie zamrznutý.

Graf: Objem trhu s luxusnými tovarmi (v mld. USD)

/data/MediaLibrary/articles/17470/graf-1.jpgZdroj: VisualCapitalist/The Rise and Fall of the Global Luxury Goods Market