Počas troch mesiacov končiacich 30. júnom sa zisk spoločnosti Apple takmer zdvojnásobil, keď dosiahol 21,7 miliardy dolárov. Spôsobil to najmä záujem zákazníkov o drahšie iPhony s podporou 5G. Pomohol aj rastúci počet predplatiteľov televíznych a hudobných streamovacích služieb pod hlavičkou Apple. Najrýchlejšie rastúcim trhom pre spoločnosť bola Čína, kde si zákazníci kupovali najmä telefóny iPhone 12 a hodinky Apple Watch. Analytici predpokladajú, že čínsky trh porastie aj v nasledujúcich mesiacoch. Očakáva sa, že po uvedení iPhone 13 budú čínski zákazníci tvoriť 20 percent jeho používateľov.

Končí sa obdobie hier

Aj Microsoft zaznamenal nárast o 47 percent oproti druhému kvartálu roku 2020. Zisk 16,5 miliardy dolárov si pripísal vďaka dopytu po cloudových službách a hrách. Do karát mu hral aj rastúci predaj počítačov s inštalovaným softvérom Windows a nových hracích konzol Xbox. Čísla však naznačujú, že boom počítačového hrania, ktorý priniesla pandémia, sa pomaly končí a ľudia začínajú tráviť viac času vonku, mimo svojich elektronických zariadení. Microsoft sa preto chce viac sústrediť na svoje cloudové služby. Nedávno uviedol aj cloudovú verziu svojho operačného systému.

Aj Alphabet, materská spoločnosť Google, v utorok oznámila, že štvrťročné predaje a zisky dosiahli rekordné hodnoty. V tomto prípade za to vďačí nárastu výdavkov na online reklamu. Tá je zameraná na zákazníkov, ktorí boli nútení ostať doma a čoraz viac nakupujú online. Napríklad video platforma YouTube, ktorá patrí Googlu, mala v druhom kvartáli 2021 zisky z reklamy vo výške 7 miliárd dolárov. Rok predtým to za rovnaké obdobie bolo 3,81 miliardy dolárov.

Rekordné zisky však neznamenajú, že technologickí giganti nemajú dôvod na starosti. Práve pre ne viaceré štáty vrátane USA a Británie chystajú opatrenia na obmedzenie ich dominancie. Cieľom je zlepšiť konkurenčné prostredie.