Cieľom je rozšíriť portfólio skupiny LVMH najmä na americkom trhu, kde výrobca šperkov pôsobí už celé dekády. Za akciu spoločnosti Francúzi ponúkli 120 dolárov a ocenili tak výšku možnej transakcie na necelých 15 miliárd dolárov aj s dlhom firmy. Spoločnosť pritom potvrdila, že túto ponuku zvažuje.

Trh zareagoval okamžite a akcie spoločnosti vzrástli o tridsať percent, pričom sa dostali na najvyššiu úroveň za ostatných štrnásť mesiacov. Práve v priebehu minulého roka spoločnosť trafila na hodnote a krok francúzskej skupiny má svoje opodstatnenie ako získať a revitalizovať značku.

„Tiffany by sa mohla ukázať ako zaujímavá investícia pre spoločnosť LVMH, ktorá je stále nedostatočne ocenená v oblasti šperkov,“ uviedla Deborah Aitken, vedúca analytička luxusného tovaru spoločnosti Bloomberg Intelligence.

/data/MediaLibrary/articles/16113/tiffany.jpgzdroj: Tradesy.com

Pri značkových šperkoch, ktoré rástli o 6 percent ročne rýchlejšie ako v prípade luxusných a špičkových hodiniek je zrejmé, že kúpa Tiffany by mohla pomôcť spoločnosti LVMH konkurovať spoločnostiam, ako je švajčiarsky súper Richemont SA, majiteľ spoločností Cartier a Van Cleef & Arpels.

Zároveň, pokiaľ by k prevzatiu Tiffanyho došlo, išlo by zároveň o najväčší obchod Arnaulta v oblasti luxusu. Niektoré šperkárske firmy už navyše Arnault a jeho rodina vlastnia, spomedzi ostatných aj značku Bulgari.

Prevzatie Tiffanyho by bolo väčšie ako transakcia v objeme sedem miliárd dolárov, ktoré LVMH zaplatil za značku Christian Dior v roku 2017. Pre 70-ročného Arnaulta, zakladateľa, predsedu a generálneho riaditeľa francúzskej spoločnosti, by to bola jeho prvá veľká transakcia od nákupu luxusného hotelového reťazca Belmond v minulom roku.