Sedemnásteho mája svetlo sveta uzrie smartfón Solarin. Tak to najnovšie avizuje prepracovaná webová stránka start-upu Sirin Labs, ktorá drží jeho vzhľad a detaily stále v rúšku tajomstva. Start-up nedávno získal zaujímavú investíciu. S krytím viac ako 72 miliónov dolárov chcú jej zakladatelia priniesť na mobilný trh technológiu zajtrajška už teraz.

Náklady nerozhodujú

Za Sirin Labs, ktorý sa usídlil v Londýne, je kazašský podnikateľ Kenges Rakišev, izraelský investor Moshe Hogeg a jeho spoločník a niekdajší konzultant v spoločnosti McKinsey Tal Cohen. Investíciu získali aj od čínskej spoločnosti RenRen s cieľom vytvoriť jedinečný produkt pre úzku klientelu, ktorá chce niečo viac, nie iba bežný smartfón.

Na súčasnom presýtenom trhu smartfónov a mobilných zariadení nebude ľahké preraziť s niečím netradičným. Aj preto sú pred odhalením mnohí iní investori skeptickí a za viac ako sedemdesiat miliónov dolárov vo vývoji očakávajú skutočne prepracovaný produkt. Tal Cohen, šéf start-upu hovorí: „Na rozdiel od bežných technologických spoločností, kde cena je prvoradá, Sirin Labs nemusí čakať niekoľko rokov, aby svojim zákazníkom priniesol najmodernejšie technológie. Môžeme im ponúknuť zajtrajšie technológie už dnes. Naše rozhodovanie neovplyvňujú náklady, ale optimálna funkčnosť a kvalita. Na dosiahnutie tohto cieľa Sirin Labs spojila sieť vysoko kvalifikovaných dodávateľov a partnerov z najzložitejších oblastí strojárstva. Naším zadaním bolo, že zložitosť nesmie stáť v ceste snahe o dokonalosť v kombinácii s odmietnutím prijať kompromis,“ zafilozofoval Cohen.

Podľa vzoru Apple

Pred rokmi sa podobné nároky očakávali od značiek ako Vertu, ktoré síce aj dnes nachádzajú svoju klientelu, ale vo funkčnosti ich smartfóny už dávno predbehli.

V prípade Sirin Labs ide o debut na mobilnom trhu, a preto podobné vyjadrenia pritiahnu pozornosť mnohých. Najmä keď na technológii pracujú renomovaní inžinieri ako niekdajší produktový riaditeľ Sony Mobile Fredrik Oijer či inžinieri v Tel Avive a vo Švédsku. Aby bol marketing okolo uvedenia telefónu bohatých na trhu dokonalý, start-up podľa vzoru spoločnosti Apple rozbehne predaj smartfónu vo vlastnej kamennej predajni v centre Londýna.

Telefón má novým majiteľom umožniť využívať maximálnu kvalitu, prenos kdekoľvek na svete a najmä zabezpečenie na úrovni armády.

Cenu kompenzuje ochrana

S nápadom prišiel Rakishev, keď mu bol odcudzený jeho vlastný telefón, uvádza spoločnosť. Aj preto by cestujúci biznismeni mali mať stopercentnú istotu ochrany svojich dát a osobných údajov.

Koncept nie je nijako nový. Iné spoločnosti sa už rovnako pokúšali o neprelomiteľné mobilné zariadenia. V roku 2014 prišla s podobnou snahou spoločnosť Silent Circle, ktorá uviedla na trh telefón Blackphone. Jeho konkurenčnou výhodou bolo, že sa predával za zhruba osemsto dolárov na americkom trhu.

Spoločnosť Sirin Labs na to ide od začiatku inak a hovorí, že ju nezaujíma masový predaj. Dôvod je prostý, telefón by sa mal predávať v cene zhruba pätnásť- až dvadsaťtisíc dolárov. Start-up argumentuje kvalitou, rýchlosťou a bezpečnosťou, ktorú si na súčasnom trhu zatiaľ ešte nemožno kúpiť.

Ako uzatvára Cohen, cena telefónu má tiež svoje opodstatnenie, pretože narozdiel od iných drahých exemplárov s diamantovými tlačidlami nie je Solarin predmetom zbytočného luxusu, ale technológií, ktoré sú údajne tri roky za súčasným trhom. Pre mnohých topmanažérov pôjde o nezaplatiteľnú ochranu ich dát.