Tento týždeň talianska automobilka predstavila najnovší model v jej portfóliu a opäť sa držala osvedčených kontúr a charakteristík značky, dokonca aj modelu z minulosti. Stradale už svoju históriu písalo, a pritom nie tak dávno, teraz však dostalo celkom novú tvár a príchuť moderného sveta zajtrajška. S hybridným pohonom a s výkonom takmer tisíc koní pôjde vďaka sériovej výrobe o unikát na trhu.

/data/MediaLibrary/articles/15394/stradale-3.jpgzdroj: Ferrari.com

„Model Stradale je vôbec prvé Ferrari vybavené pohonom Plug-in Hybrid Electric Vehicle, v ktorom je spaľovací motor integrovaný s tromi elektromotormi, dva z nich sú nezávislé a  nachádzajú sa medzi motorom a prevodovkou,“ uvádza v úvodnej správe automobilka. Dodáva, že „brilantné zjednotenie najmodernejších technológií vyvinutých v Maranelle a pretavené do modelu SF90 Stradale je tiež dokonalou ukážkou toho, ako pohotovo dokáže Ferrari využívať znalosti a zručnosti, ktoré získava pri výrobe svojich automobilov“.

V reči čísiel však ide o jasné fakty. A na Stradale ani kvôli hybridu nie je nič nudné, práve naopak. Nové Stradale zrýchľuje vďaka tomuto pohonu z nuly na sto za 2,5 sekundy a z nuly na dvesto za 6,9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 340 kilometrov za hodinu. Pre fanúšikov úspornosti, ktorých zrejme pri Ferrari nutne hľadať nik nebude, je pozitívom, že Stradale dokáže prejsť napríklad až 25 kilometrov čisto na elektrický pohon.

/data/MediaLibrary/articles/15394/stradale-2.jpgzdroj: Ferrari.com

Časy sa teda aj pri superšportoch zrejme posúvajú správnym smerom, keď sa efektivita spája s dobrým úmyslom. Hoci to, ako sa bude dariť novému SF90 Stradale na samotnom trhu, ukáže až čas, talianska značka s koňom v znaku si zaslúži uznanie za odvahu a za snahu držať vodcovský krok s dobou. Má na to aj svoj vek, keďže označenie SF90 odkazuje na aktuálne 90. výročie založenia Scuderia Ferrari.