Dovtedajšie autá vyzerali ako motorový kočiar bez koní. Mercedes Simplex bolo prvé auto s moderným dizajnom. Vyrábali ho od roku 1902 do roku 1909 vo viacerých verziách. Mal rôzne motory s výkonom od 20 do 60 koní, čo bola na tú dobu vysoká hodnota. Karoséria s nízko položeným ťažiskom umožňovala pohodlné sedenie osôb vedľa seba. Najmä salónna verzia s dvomi radmi sedadiel a 60-koňovým motorom sa stala obľúbenou medzi európskou aristokraciou a položila základy segmentu luxusných áut.

/data/MediaLibrary/articles/15922/mb-1.jpgzdroj: Daimler.com

Prvky zo zlata

Základná verzia Mercedesu Simplex však bola dvojmiestna a práve tú pripomína nový koncept Vision Simplex. Dizajn skladá hold prvému modernému autu na svete. Nemecká automobilka si ním pripomína svoje začiatky a zároveň ukazuje, akým smerom chce ísť v budúcnosti.

Podobne ako originál, aj nový koncept nemá dvere a čelné sklo. Nastupuje sa doň cez výrezy v bokoch. Vision Simplex však na rozdiel od pôvodného auta nemá veľké reflektory. Nahradil ich jeden displej na mieste chladiča. Ten premieta trojrozmerný nápis Mercedes či informácie o stave vozidla. Symbolizuje prerod značky do digitálnej éry. Bronzový chladič pripomína rám displeja, ktorý je z ružového zlata. Z tohto drahého kovu je aj niekoľko ďalších ozdobných prvkov, ktoré z konceptu robia luxusnú záležitosť.

/data/MediaLibrary/articles/15922/mb-2.jpgzdroj: Daimler.com