Podniky, ktoré inak vyrábajú parfumy a kozmetiku pre značky Guerlain, Christian Dior a Givenchy, budú produkovať hydroalkoholický gél. Ten darujú francúzskym zdravotníckym orgánom, aby krajina zvýšila svoje úsilie v boji proti šíreniu nákazy Covid-19.

Oznámenie prichádza v období, keď už aj Francúzsko zaviedlo extrémne opatrenia, aby sa pokúsilo zastaviť zvyšovanie miery infekcie. Rýchlo sa stupňujúca kríza tak kladie obrovský dôraz na zdravotnícke systémy a dodávky produktov, ako sú dezinfekčné prostriedky na ruky a dezinfekčné gély. Súkromné spoločnosti pritom prichádzajú na pomoc z rôznych oblastí podnikania a predaj luxusného tovaru nie je výnimkou.

Skupina LVMH má v tomto úsilí navrch aj z dôvodu, že oproti iným kontroluje aj dodávateľské reťazce. Na iných miestach konkurenčné značky tiež poskytli značné dary, aby sa pokúsili podporiť úsilie v boji proti šíreniu vírusu.

Medzi inými podnikateľmi s luxusným tovarom, ktorí sa rozhodli podporiť svoje krajiny, je aj návrhár a dizajnér Giorgio Armani. Ten prednedávnom v Taliansku daroval jeden a štvrť milióna eur na podporu organizácií, ktoré bojujú s nákazou koronavírusom. Suma sa rozdelí medzi štyri nemocnice a národnú agentúru, aby zmiernila dosah epidémie v krajine.

Armaniho spoločnosť v roku 2018 dosiahla obrat viac ako dve miliardy eur a zamestnáva väčšinu pracovníkov práve v prevádzkach na severe Talianska. Mnohí zamestnanci spoločnosti dnes pracujú z domu.

Spolumajiteľom spoločnosti LVMH je Bernard Arnault, ktorý sa v minulom roku pridal k Jeffovi Bezosovi a k Billovi Gatesovi a doplnil tak trojicu podnikateľov s vyše stomiliardovým majetkom.
Ako predseda spoločnosti LVMH a najbohatší Európan tak dosiahol ďalší míľnik po období prepadu hodnoty spoločnosti. Vlani sa mu darilo zveľadiť podnikanie, čo viedlo k rastu cien akcií spoločnosti. Jeho majetok tak minulý rok vzrástol takmer o 32 miliárd dolárov, najviac spomedzi ostatných ľudí v päťstočlennom indexe miliardárov podľa Bloombergu. Arnaultov majetok vo výške 100,4 miliardy dolárov sa tak vyrovnal zhruba trom percentám francúzskej ekonomiky.

Koncern LVMH rástol aj vďaka dopytu ázijských spotrebiteľov po luxusných kabelkách Louis Vuitton či po alkohole značky Hennessy. B. Arnault totiž dokázal úspešne integrovať viacero celosvetovo známych značiek do jedného koncernu. Pred niekoľkými mesiacmi skupina odkúpila aj americkú značku Tiffany. Spoločnosť LVMH vlastní až 60 dcérskych spoločností.
Sedemdesiatročný Bernard Arnault a jeho rodina patria k magnátom v luxusnom priemysle. Vlani prisľúbili viac ako 650 miliónov dolárov na rekonštrukciu zhorenej Katedrály Notre Dame.