Lexus je vo všeobecnosti považovaný za pioniera inovácií. Dizajnovo netradičné automobily, ktoré vznikajú pod touto značkou, sú dôkazom, že Lexus je synonymom akéhosi experimentovania. Tak to spoločnosť potvrdila aj svojím pokusom pokoriť zákony fyziky (alebo, naopak, ovládnuť ich) s futuristickým hoverboardom – vznášadlom na princípe kryomagnetov. Pokus pretavila do reality a úspechu. A tak to má byť aj najnovšie s  jachtárskych konceptom Lexus Sport Yacht. A výsledok je dokonalý.

/data/MediaLibrary/articles/10862/profimedia-0311062457.jpg

Cieľom sú Američania

Automobilka našla inšpiráciu ešte pred rokmi, keď ideu čerpala z iných konceptov dcérskej japonskej značky Toyota. Jej prémiové jachty Ponam určovali trend medzi osobnými športovými jachtami, ale zároveň stále poskytovali priestor na zlepšenie a najmä pre budúce technológie.

Lexus chcel posunúť novinkou latku o niečo vyššie a svoj koncept považuje za určujúci pre ďalšie smerovanie jachtárskeho priemyslu do budúcnosti. Samotnú jachtu na slnečnej Floride predstavil Akio Toyoda, prezident Toyota Motor Corporation a zároveň šéf brandingu v Lexuse. Štýl, prepracovanie, technológie a výkon, ktoré v Lexuse dosiahli, ho ohromili.

Za výrobcu konceptu si Japonci vybrali americkú spoločnosť Marquis-Carver Yacht Group, ktorá má skúsenosti s tvorbou veľkých kompozitných dielcov.

Lexus Sport Yacht nemá žiadne spacie priestory a nemá ani sprchu, chladničku či kuchynku. Má však dostatok sily, ktorú vie čo najefektívnejšie premeniť na jedinečný zážitok. Hoci zatiaľ si ho nemôžu užívať ľudia po svete. Koncept predbežne nie je na predaj, pričom Toyota priznáva, že sa rozhliada a analyzuje trh v Amerike. Takisto ako Lexus, ktorý sa snaží etablovať sa za veľkou mlákou ako lifestyle značka, ako uvádza hovorkyňa automobilky Prue Hymanová.

/data/MediaLibrary/articles/10862/profimedia-0311062455.jpg

Hobby prémiových značiek

A má to svoje opodstatnenie, keďže do jachtárskeho segmentu sa usiluje vstúpiť čoraz viac výrobcov a značiek automobilov. Toyota a tým aj Lexus sa však môže oprieť o väčšie skúsenosti s vodou ako ostatní. Oddelenie vodných projektov v rámci koncernu Toyota totiž vzniklo už v roku 1990 a so svojou prvou jachtou prišlo už pred dvadsiatimi rokmi v roku 1997. Dnes je Toyota špičkovým predajcom luxusných jácht výlučne v Japonsku. Koncept od Lexusu tak môže byť prvotným pokusom pre medzinárodný trh, obzvlášť ten v Spojených štátoch. A práve preto úvodné promo konceptu, ktorý zatiaľ nemožno kúpiť, uviedli v Amerike.

Američanom sa totiž silné hračky páčia a tunajší dopyt je bezkonkurenčne najväčší. Koncept jachty od spoločnosti Lexus je poháňaný dvomi motormi V8, ktoré spolu produkujú 440 koní a maximálnu rýchlosť 80 kilometrov za hodinu, teda 43 uzlov.

/data/MediaLibrary/articles/10862/profimedia-0311062462.jpg

Jachta je vyrobená z uhlíkových vlákien, a teda výrazne ľahšia. Na palubu konceptu sa vojde šesť až osem hostí a nájdu si aj plnohodnotné sedenie a stôl. Loď tiež prichádza so zábavným audio- a videosystémom, ktoré vyvinul Revolution Acoustics.

Lexus však nie je jediná automobilka, ktorá má záujem o jachtársky segment. Podobne ako sa čoraz viac autoznačiek usiluje o elektrické verzie, skúšajú to iní aj medzi jachtami. Britská značka Aston Martin predstavila rovnako luxusnú a modernú jachtu takmer v rovnakom čase, ako Mercedes uviedol špecifickú jachtu s predajnou cenou 1,7 milióna dolárov a s úzkou sériovou výrobou v rade 10 kusov.

Okrem nich to skúšala pred dvomi rokmi aj značka Bugatti so svojou športovou jachtou Ninette, ktorú navrhovala v spolupráci s dizajnérmi z firmy Palmer Johnson. Ani v tomto prípade nebola núdza o množstvo karbónu, titánu či futuristických technológií. To všetko s uvádzacou cenou viac ako dva milióny dolárov. S novým rovnako dvojmiliónovým automobilom Bugatti Chiron by tu mohol byť priestor na dohodnutie zľavy pri kúpe oboch naraz.