Hoci Bugatti teraz patrí do koncernu Volkswagen, od počiatku to bola rodinná firma. Založil ju Ettore Bugatti v roku 1909 vo francúzskom Molsheime. A jediná vec, ktorú miloval viac ako autá, boli jeho deti. Keď ho teda v roku 1926 jeho vtedy štvorročný syn Roland poprosil, či nespraví auto aj preňho, neváhal ani chvíľu. Spolu so starším synom Jeanom vyrobili elektrickú repliku pretekárskeho auta Typ 35 v polovičnej veľkosti. Autíčko nazvané Bugatti Baby sa, samozrejme, stalo stredobodom pozornosti medzi deťmi zákazníkov a tak sa dostalo aj do sériovej výroby. V rokoch 1927 až 1936 ich vyrobili 500.

Teraz sa Bugatti k tomuto zmenšenému modelu vracia. Baby II je o niečo väčší, oproti Typu 35 je zmenšený len o 25 percent. Vďaka tomu nemieri len na deti, ale aj na bohatých zákazníkov, ktorí sa v ňom radi povozia len tak pre radosť ako v motokáre. Na premávku na cestách totiž nie je určené. Na to, že to je hračka, stojí viac ako bežné elektrické autá – až 58 500 eur. Oproti cenám áut Bugatti, ktoré sa pohybujú v miliónoch, je to však len zlomok.

Tri varianty

Predáva sa v troch verziách. Základná verzia stojí 30 000 eur, má plastovú karosériu, ktorá je dostupná iba v modrej farbe, a slabší motor a batériu. Dojazd autíčka na jedno nabitie je 24 km a rýchlosť závisí od režimu jazdy, ktorý zvolíte. Ak svojmu dieťaťu nastavíte nováčikovský mod, motor zo seba vydá iba 1,3 konskej sily a rýchlosť dosiahne maximálne 19 km/h. V prípade, že zvolíte mod Expert, motor sa prepne na výkon 5,4 koní a rýchlosť stúpne na 48 km/h.

Druhá verzia za 43 500 eur sa volá Vitesse, má karosériu z uhlíkových vlákien a je dostupná vo viacerých farbách. Rovnako si môžete vybrať farbu koženého čalúnenia sedadiel. Motor má výkon 13,4 koní, dojazd je 50 km a rýchlosť je 68 km/h. Rovnaké technické parametre má aj tretia verzia Pur Sang. Líši sa hliníkovou karosériou a cenovkou 58 500 eur. Karosériu vyrábajú ručne a trvá to 200 hodín.

Baby II vyrobia v počte 500 kusov, rovnako ako prvý model Baby. Väčšina z nich je už rezervovaná. Je to po dlhých rokoch prvé elektrické auto tejto značky, hoci nie je homologované na prevádzku na cestách. Posledným elektrickým vozidlom Bugatti bol Typ 56, ktorého výrobu ukončili v roku 1931.

/data/MediaLibrary/articles/17847/bugatti-1.jpgZdroj: Bugatti.com

 

/data/MediaLibrary/articles/17847/bugatti-2.jpgZdroj: Bugatti.com

 

/data/MediaLibrary/articles/17847/bugatti-3.jpgZdroj: Bugatti.com

 

/data/MediaLibrary/articles/17847/bugatti-4.jpgZdroj: Bugatti.com

 

/data/MediaLibrary/articles/17847/bugatti-5.jpgZdroj: Bugatti.com

 

/data/MediaLibrary/articles/17847/bugatti-6.jpgZdroj: Bugatti.com