V porovnaní s rokom 2017 ide o 23 percentný nárast, čo je spôsobené hlavne pokračujúcim rastom americkej ekonomiky, nízkej nezamestnanosti a klesajúcim daňovým sadzbám, ktorých cieľom je ešte zlepšiť podnikateľské prostredie. S veľkým odstupom sa na druhom mieste umiestnila Čína, ktorej národná značka má hodnotu 12,8 bilióna dolárov. Aj napriek vyhliadkam pokračujúcej obchodnej vojny s USA, krajina vykazuje stabilné tempo rastu ekonomiky a zaznamenala 25 percentný medziročný nárast. Najrýchlejšie rastúcou značkou v top 50 je Nemecko, ktoré dosiahlo 28-percentný nárast na 5,1 bilióna dolárov a upevnilo si tak postavenie najhodnotnejšej európskej značky a tretej celkovo. Krajiny na ďalších miestach majú hodnotu menej ako 4 bilióny dolárov. Celková hodnota top 10 krajín presahuje 62 biliónov dolárov.    

Graf 1: Hodnota Top 5 národných značiek v mld. USD

/data/MediaLibrary/articles/14320/fgraf1.pngZdroj: Nation Brands 2018, brandfinance.com

Slovensko, s hodnotou značky Slovakia 123 miliárd dolárov, sa spomedzi 100 hodnotených krajín umiestnilo na 55. mieste. Aj napriek polepšeniu o 18 percent, sa krajina umiestnila na chvoste krajín V4. Tesne pred nami sa nachádza Maďarsko so 149 miliardami dolárov. Česká republika je na tom 3-krát lepšie. Hodnota národnej značky je 365 miliárd dolárov a v rebríčku je na 35. mieste. Z krajín v4 najlepšie dopadlo Poľsko, ktoré je na 23. mieste a peňažnou hodnotou vlastnej značky 654 miliárd dolárov.

Graf 2: Hodnota národných značiek krajín V4 v mld. USD

/data/MediaLibrary/articles/14320/graf2.pngZdroj: Nation Brands 2018, brandfinance.com