V tejto sume sú obsiahnuté okrem výdavkov na aplikácie, ktoré len v roku 2018 dosiahli 101 miliárd dolárov, aj kombinované spotrebiteľské výdavky spojené s mobilným nakupovaním a príjmami z reklamy. Podľa správy Sensor Tower sa zvýšil počet stiahnutí aplikácií v roku 2019 na 115 miliárd. Facebook, ktorý je gigantom v oblasti sociálnych médií, vlastní až štyri z piatich najsťahovanejších aplikácií roku 2019. V jeho portfóliu sa nachádzajú aplikácie Facebook, Messenger, WhatsApp a Instagram, ktoré sa môžu pochváliť až 16 miliardami stiahnutí. Hegemóniu Facebooku narušila len aplikácia Tiktok, ktorá je obsahom podobná YouTubu a patrí čínskej technologickej spoločnosti ByteDance, ktorá je najhodnotnejším jednorožcom na svete.

Graf 1 Najsťahovanejšie aplikácie v roku 2019

/data/MediaLibrary/articles/16535/graf1.pngZdroj: Sensor Tower

Rast používania aplikácií živí aj rast rozvíjajúcich sa trhov vrátane Číny, Indie, Brazílie a Ruska, kde za tým stoja dostupnejšie smartfóny a mobilný internet. Skutočným lídrom na trhu je India, kde počet inštalácií dosiahol v poslednom kvartáli roku 2019 takmer päť miliárd stiahnutí, čo hravo prekonalo Spojené štáty s troma miliardami stiahnutí. Obrovský dopyt v Indii možno pripísať skutočnosti, že polovica z 1,3 miliardy obyvateľov krajiny je mladšia ako 25 rokov.  

Graf 2 Top 10 krajín podľa stiahnutí mobilných aplikácií v 4. Q roka 2019

/data/MediaLibrary/articles/16535/graf2.pngZdroj: Sensor Tower