Prvenstvo po roku znova obhájila a najhodnotnejšou globálnou značkou sa opäť stala americká spoločnosť Apple. Hodnota jej značky vzrástla od minulého roka o 12 percent a po prvýkrát prekonala hranicu 200 miliárd dolárov. Firma pritom v poslednom čase zápasí s výrazným poklesom tržieb, keďže predaj jej produktov na čele so smartfónom iPhonom klesá kvôli lacnejšej čínskej konkurencii. Na druhej priečke sa umiestil Google, ktorý si polepšil o 27 percent, na takmer 168 miliárd dolárov. Spoločnosť zameriavajúca sa primárne na vyhľadávacie služby a na prehrávanie videí prostredníctvom kanála YouTube, ťaží z implementovania jedného z najvýkonnejších reklamných agregátov, ktorý generuje najväčší podiel príjmov spoločnosti. Na treťom mieste sa nachádza softvérový gigant Microsoft; jeho hodnota vzrástla o 20 percent, na 125 miliárd dolárov. Na štvrté miesto poskočil Amazon, ktorého hodnota vzrástla o viac ako tretinu, na takmer 100 miliárd dolárov. Na piate miesto sa po 6-percentnej strate prepadol prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook; uškodili mu škandály okolo zneužívania dát a osobných informácií jeho používateľov. Prvých päť značiek je z technologického sektora, ktorý zároveň patrí k najvýkonnejším na akciovom trhu v tomto roku. Na šiestom mieste je s hodnotou 60 miliárd dolárov potravinársky gigant Coca-Cola, najväčší výrobca nealkoholických nápojov na svete. Najcennejšou automobilkou je opäť japonská Toyota, je na deviatom mieste s hodnotou značky takmer 45 miliárd dolárov.

Graf 1: Najhodnotnejšie firemné značky v roku 2019 (v mld. USD)

/data/MediaLibrary/articles/15393/garf-znacky.pngZdroj: The World‘s Most Valuable Brands/Forbes