Nový rok však odzrkadľuje rastúcu dominanciu športových úžitkových vozidiel, ktorých podiel na druhom najväčšom autosalóne v New Yorku pravdepodobne vytvorí nový rekord. Vozidlá SUV budú predstavovať polovicu predaja nových vozidiel v roku 2019 a takmer zdvojnásobia svoj podiel na trhu od roku 2008. Preferencia SUV u spotrebiteľov vzrástla v období nízkych cien benzínu v posledných rokoch. Predaj triedy ľahkých nákladných automobilov – SUV, pick-up a dodávky – v roku 2019 stúpne o 6,8 percenta a zvýši trhový podiel na 74 percent. Podiel osobných automobilov na trhu nových automobilov poklesne na 26 percent. Smrť sedanu sa zdá neodvratná. Výrobcovia automobilov vrátane spoločností General Motors, Ford a Fiat Chrysler Automobiles postupne znižujú produkciu osobných automobilov v dôsledku slabého dopytu a zameriavajú sa na zvyšovanie produkcie automobilov SUV, ktoré prinášajú vyššie zisky.

Graf 1: Predaj nových automobilov v USA od roku 2002 (v miliónoch exemplárov)

/data/MediaLibrary/articles/14652/graaaf1.pngZdroj: Financial Times