Na rozdiel od malých a krehko pôsobiacich strojov, ktoré projektuje väčšina konkurentov, Alaka’i Skai pripomína poriadne veľké SUV. Tomu zodpovedá aj jeho kapacita – má sedadlá pre 5 ľudí a uvezie 454 kg nákladu. Šesť vrtúľ na ramenách rozmiestnených pravidelne okolo vozidla zas pripomína dron – hoci trochu prerastený.

Stroj môže štartovať aj vzlietať vertikálne a má dosah až 644 km. Dosahuje maximálnu rýchlosť 193 km/h. V Los Angeles zatiaľ predstavili prototyp, podľa výrobcu by však stroje mohli byť v prevádzke o 10 rokov. Okrem lietajúceho taxíka môže poslúžiť aj na prepravu nákladu, ale tiež ako sanitka. S vysielačom na palube môže dokonca slúžiť ako mobilný telekomunikačný stožiar – v tejto podobe sa vydrží vznášať na jednom mieste 10 hodín.

/data/MediaLibrary/articles/15402/skai-2.jpgzdroj: Skai.co

Ľahší a flexibilnejší

Od konkurentov sa líši tým, že na pohon nepoužíva elektrické batérie, ale vodíkové palivové články. Vďaka tomu je ľahší a jeho použitie je flexibilnejšie. „Dostali sme sa do bodu, keď sme nemohli mať toľko batérií, aby sme uniesli náklad, ktorý sme potrebovali,“ povedal šéf firmy Stephan Hanvey o tom, prečo prešli na vodík. Palivové články vytvárajú elektrinu na pohon motora a na napájanie batérií tým, že miešajú vodík s kyslíkom. Jedinými emisiami sú vodná para a kvapalná voda. Nadbytočná energia sa ukladá v batériách na neskoršie využitie.

Pre prototyp teraz plánujú testovacie lety. Spočiatku ho bude ovládať pilot, ale existuje technológia aj na to, aby bol ovládaný diaľkovo alebo dokonca plne autonómny. Na to však budú potrebné povolenia od federálneho leteckého úradu a vybaviť ich potrvá roky. Preto sa s jeho uvedením do služby ráta až o dlhší čas – hoci v prípade núdzových situácií by sa dalo použiť ho na záchranné účely aj skôr.