Automobilka nedávno potvrdila, že je v úvodných rokovaniach s potenciálnymi investormi o budúcich dlhodobých partnerstvách. Tie majú byť novou formou financovania značky. Dôvodom bola revízia tohtoročnej a budúcej finančnej situácie spoločnosti. Investície môžu ale aj nemusia zahŕňať kapitálové investície, uviedol Aston Martin vo vyhlásení.

Nové Ferrari

Ako už informovali viaceré médiá, predstavitelia značky sa stretli v uplnynulých týždňoch aj s investorom a kanadským miliardárom Lawrencom Strollom, ktorý pôsobí aj v automobilovej brandži. Rovnako tak aj s investormi z Blízkeho Východu, Indie a Číny.

Niektoré médiá dokonca uviedli, že Lawrence Stroll, ktorý je okrem iného aj majiteľom formulového tímu Racing Point, by mal kúpiť väčšinový podiel v značke. Jej trhová hodnota sa odhaduje na zhruba 1,6 miliardy dolárov.

Nakoľko sa trh uberá smerom k fúziám a vytváraniu aliancií, aby prekonali stagnáciu trhu a spomaľovanie automobilového segmentu v najbližších rokoch, dáva tento krok zmysel. Napriek tomu automobilka uviedla, že nemá záujem o vytváranie veľkých spojenectiev, ale chce byť samostatným hráčom na poli, podobne ako značka Ferrari.

K tomu sa ale Astonu nedarí potvrdzovať zdravé hospodárske výsledky a akcie spoločnosti klesajú už niekoľko mesiacov po sebe. Optimistickým sa javí ale vstup značky do segmentu SUV vozidiel s novým modelom, ktorý plánuje vyrábať v roku 2020.

Ťah na reality

Značka to skúšala v ostatných rokoch ako stávkou na elektromobilitu, tak aj iné oblasti podnikania. V roku 2017 avizovala, že v niekoľkých projektoch vymení konskú silu za prémiové bývanie so súkromnými službami. Podobne ako pri autách aj v tomto prípade pôjde o prémiovú ponuku s jedinečnými výhľadmi na oceán a súkromnými službami.

V spolupráci s developerom G&G Business Development sa Aston Martin zavŕtal takpovediac do zeme v metropole Miami, aby pripravili základy pre 66-podlažnú budovu s apartmánmi. Projekt dodnes dáva do ponuky rôzne typy apartmánov.

Tie by sa mali dokončiť v roku 2021 a budova Aston Martin Residences bude ponúkať okrem jedinečného dizajnu 391 kondomínií vrátane siedmich penthousov a duplex penthousov. Všetky s vlastnými bazénmi. Ceny sa podľa prvých odhadov budú pohybovať od 600-tisíc do 50-miliónov a budú lákať najmä bohatú klientelu zo sveta. Samozrejme ideálne aj klientov značky Aston Martin z automobilového sveta.

"Aston Martin je na rastovej vlne naprieč Spojenými štátmi," povedal pred viac ako dvomi rokmi šéf marketingu Simon Sproule na úvodnom ceremoniáli. Bytový projekt "tvorí dôležitú súčasť tohto príbehu o raste a našej túžby priniesť našu značku novému publiku na celom svete."

Rezidencie Aston Martin v Miami, podobne ako iné aktivity a projekty značky v jachtách, kabelkách či detských kočíkoch predstavujú značný príjem. Zároveň sa takto rozširuje povedomie značky ako aj klientská báza naprieč celým svetom.

Pre klientov je zároveň príjemné sa môcť so svojou obľúbenou značkou prepojiť aj v iných oblastiach. To pochopili už viaceré značky ako Porsche či BMW, ktoré majú okrem áut celé série doplnkov pre bežné použitie. Do výstavby vlastného mrakodrapu sa však popri Porsche púšťa jedine Aston Martin a môže tak byť pionierom v tejto oblasti marketingu a biznisu zároveň.