Tento týždeň spoločnosť uviedla novú značku šperkov, kde sa nachádzajú syntetické diamanty. Ide o zásadnú zmenu pre spoločnosť, ktorá sama dekády vyzývala spotrebiteľov, aby sa držali skutočných kameňov.

Značka nazývaná Lightbox totiž ponúkne syntetické diamanty za zlomok ceny, ktorá sa normálne účtuje za drahé kamene aj skutočne vydolované zo zeme. De Beers sa týmto krokom rozhodla reagovať na rapídny dopyt klientov a spotrebiteľov.

„Lightbox transformuje odvetvie diamantov vytvorených v laboratóriu tým, že spotrebiteľom ponúkne produkt, ktorý sami požadujú, ale často nedostávajú. A to cenovo dostupný módny šperk, ktorý nemusí byť navždy, ale zato je perfektný práve teraz,“ povedal Bruce Cleaver, generálny riaditeľ De Beers.

Šperky tejto novej značky sa dostanú na trh v septembri. De Beers uvádza, že ceny sa budú uvádzať v rozmedzí od 200 dolárov za štvrtinu karátu až po zhruba 800 dolárov za karátový kameň. Prírodné kamene spoločnosti v tejto mierke začínajú na zhruba desaťnásobne vyššej sume v závislosti od ich jasnosti a od iných atribútov.

„De Beers sa sústreďuje na prírodné diamanty, na tom sa nič nemení,“ dodal Simon Lawson, vedúci výskumu a vývoja spoločnosti De Beers, „nechceme robiť nič, čím by sme toto odvetvie kanibalizovali.“ Napriek tomu môže k tomu najnovšia značka prispieť. Zároveň však môže otvoriť nové pole možností a trh. Syntetické diamanty, ktoré sa dajú vyrobiť približne za 500 hodín práce, majú rovnaké fyzikálne, chemické a optické vlastnosti ako prírodné kamene. Nie sú však také cenné.

Kamene značky Lightbox budú dokonca vo svojej štruktúre niesť aj logo značky, nebude viditeľné voľným okom, zároveň však bude dôkazom pre hodnotiteľov, že ide o umelý kameň. Spoločnosť De Beers plánuje investovať 94 miliónov dolárov v priebehu štyroch rokov do vytvorenia a vývoja umelej produkcie diamantov.

Medzi mnohými faktormi, ktoré ovplyvnili rozhodnutie De Beers začať s predajom umelých kameňov, je trvalý pokles tržieb z biznisu s prírodnými kameňmi a zároveň silnejúci hlas miléniovej generácie obávajúcej sa environmentálneho zaťaženia prírody pri ťažbe diamantov. Laboratórne vyprodukované diamanty majú byť nateraz odpoveďou na meniacu sa dobu a na požiadavky klientov. Podobne ako ich cena.