Automobilka je známa rýchlymi športovými vozidlami a rýchlosti ostala verná aj na morských vlnách. Už pred niekoľkými rokmi sa spojila s holandským výrobcom jácht Quintessence, aby ponúkla člny AM37. Sú dlhé 37 stôp (11 metrov) a predávajú sa v dvoch verziách. Základná má „slabšie“ motory s výkonom 2x 370 koní (diesel) alebo 2x 430 koní (benzín). Dosahuje s nimi rýchlosť 80 km/h. Výkonnejšia verzia AM37S má dva benzínové motory s výkonom po 520 koní a jej rýchlosť je 96 km/h.

Lepšia hydrodynamika

Teraz spojil Aston Martin svoje sily s americkým výrobcom ponoriek Triton z Floridy. Na jachtárskom veľtrhu v Barcelone oznámili dokončenie dizajnovej fázy projektu Neptune a do konca roka by chceli predviesť aj prototyp. Na prototype pracujú od septembra 2017 a Aston Martin sa v ňom snaží spojiť svoje typické vlastnosti – výkon a eleganciu. Preto sa zameral najmä na hydrodynamické vlastnosti exteriéru a na luxusný interiér. Vďaka zdokonaleniu hydrodynamiky, zmenšeniu čelného odporu a vyššiemu výkonu motorov sa očakáva väčšia agilita miniponorky, napríklad štvornásobne väčšie zrýchlenie oproti starším modelom Tritonu. Maximálna rýchlosť však oproti autám Aston Martin ostane závratne nízka – očakáva sa 9 km/h.

/data/MediaLibrary/articles/13405/am-1.jpgzdroj: Aston Martin

500 m

Ohromujúca je hĺbka ponoru, až 500 m. Vytrvalosť ponorky by mala byť 10 hodín. Za veľkou priehľadnou bublinou, ktorá pod hladinou poskytuje nerušený výhľad, je miesto pre tri osoby – pre pilota ponorky a dvoch pasažierov. Budú usadení v sedadlách potiahnutých ručne šitou kožou. Zvyšok interiéru je vyrobený z materiálov z uhlíkových vlákien.

Očakávaná cena je 4 milióny dolárov. Nový majiteľ dostane k ponorke aj mesačný výcvik, počas ktorého sa buď on, alebo jeho posádka naučí najmä, ako spúšťať a opäť vyťahovať ponorku na palubu jachty špeciálnym žeriavom. Dôležité je tiež naučiť sa, ako ponorku bezpečne uložiť v čase, keď sa nepoužíva, aby nedošlo k jej poškodeniu. Predsa len, objaviť v hĺbke 500 metrov prasklinu spôsobenú nesprávnou manipuláciou asi nebude nič príjemné.

Napriek tomu, že prototyp ešte reálne nie je na svete, časť plánovanej série je už rezervovaná. Žeriav určený na manipuláciu s ponorkou bude Triton predávať osobitne.

/data/MediaLibrary/articles/13405/am-2.jpgzdroj: Aston Martin